احترام به بزرگترها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اندیشه جويان و آدرس mohammad-taha.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد
.






آمار مطالب

کل مطالب : 450
کل نظرات : 48

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 17
باردید دیروز : 82
بازدید هفته : 104
بازدید ماه : 99
بازدید سال : 1690
بازدید کلی : 206800
احترام به بزرگترها
 
احترام به بزرگترها گم شده است
 
  
       
نتایج آخرین نظر سنجی ها نشان می دهد که جامعه نسبت به کمرنگ شدن حرمت ها و احترام به بزرگترها نگران است و به شکلهای گوناگون نگرانی خود را نشان می دهد.
 
به گزارش جهان مردم مشغله زیاد ، تغییر فرهنگ ، مشکلات اقتصادی و تغییر شیوه زندگی را مهم ترین عوامل ایجاد این مشکل می دانند.و خواهان آموزش همگانی و همچنین ورود بیشتر رسانه ها و دستگاههای فرهنگی برای توجه به این نگرانی هستند . و البته بر اساس همین نظر سنجی مردم معتقدند خانواده اصلی ترین عامل انتقال این موضوع است

پژوهشگران هم معتقدند از عمده‏ترين راههاى انتقال يك فرهنگ به نسلهاى آينده، رفتارپدر و مادر و مربيان است. كودكان، آنچه را در رفتار بزرگترها ببينند، ازآن الگو مى‏گيرند. احترام به بزرگترها و رعايت ادب و تكريم نسبت‏به‏سالخوردگان، اگر در عمل و رفتار ما تجلى يابد، فرزندان ما نيز، اين‏فرهنگ را مى‏آموزند و با همين آداب و سنن بار مى‏آيند. كسى كه انتظارادب و معرفت و حق‏شناسى از فرزندانش دارد، بايد همين حالت رانسبت‏به پدر و مادر و بزرگترها نشان دهد، تا كوچكترها هم از اوبياموزند.

اين يك سنت تاريخى و تاثير و تاثر از اعمال و رفتار است. هركس چيزى را درو مى‏كند كه كشته است. اگر در حديث است كه «لاميراث كالادب‏»; هيچ ارثى همانند ادب نيست كه از بزرگان به فرزندان‏برسد، در اين مورد هم مصداق مى‏يابد.امام على(ع) فرمود:«وقروا كباركم، يوقركم صغاركم‏»; .به بزرگانتان احترام كنيد، تا كوچكترها هم به شما احترام كنند.

خانواده مقدس‌ترين نهاد و اساس رشد و حيات جامعه است و اسلام برای آن اهميت بسياری قائل شده، آن را كانون اخلاقی جامعه و زير بنای اصلی حيات اجتماعی می‌داند.

و بر همین اساس در اسلام رمز استحكام و ماندگاری خانواده توجه به ارزش‌های متعالی دينی و رعايت ارزش‌های انسانی شناخته شده است و برای هر يك از افراد در خانواده مسئوليت و وظايفی قرار داده و همه اعضای خانواده را موظف به رعايت اين اصول كرده است. در اين صورت است كه محيط خانواده محيطی پربار و سالم خواهد بود.

با توجه به آن چه مطرح شده ابتدا خانواده و سپس تمام ارگانهای فرهنگی و رسانه ای لازم است این نگاه را مد نظر قرار دهند . یک نگرانی عمومی فرهنگی که روز به روز در حال افزایش است.و توجه بیشتری را انتظار می کشد

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

تعداد بازدید از این مطلب: 181
موضوعات مرتبط: تربیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود